Mos och panGkaka


Idag är det exakt 3 år sen som jag voltade med min lilla bil.

Jag hade slutat jobbet kl 12 och var påväg hem.
Plogbilen hade inte vart ute och kört ännu så det var mycket snö och modd på vägbanan som gjorde att det blev halt.
Jag körde som jag alltid gjort, svängde in på vägrenen för att sen lätt kunna svänga in till höger.
Men när jag svängde in på vägrenen så fick jag sladd på bilen.
Så det bar iväg till höger, vänster, höger, vänster och jag hade absolut ingen kontroll på bilen.
Det enda jag hann tänka innan det blev lite allvarligare var "BILEN! BILEN KOMMER GÅ SÖNDER!"
Nej, jag hade ingen tanke på att jag själv kunde skadas allvarligt.
Sen slog bakändan av bilen ner i diket som gjorte att bilen slog runt.
Tillslut stannade bilen med förarsidan neråt.
Antagligen så måste jag ha svimmat av ett tag för när jag tittade upp emot passagerarsidans fönster som förövrigt var utslaget. Så stod det två män där och såg halvt chockade ut.
Så dem hjälpte mig att klättra upp ur bilen.


Jag fick bara blåmärke av bilbältet och så slog jag huvudet antagligen i ratten men annars så klarade jag mig finfint.

Men bilen klarade sig inte fullt lika bra dock...





Har förövrigt haft den bästa helgen på länge.
Den var otroligt välbehövlig kan jag lugnt säga.
Tack Kim det gör vi om snart hoppas jag (;

Nu ska jag lägga mig och självdö på soffan till en film hade jag tänkt.

Hade bäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0