Rubrik saknas

När jag sitter vid datorn på förmiddagen så ringer mobilen...

Mamma: "Hej vart är du?"
Jag: "Hemma vadå då?"
Mamma: "Kan du hjälpa mig?"
Jag: "Med vadå?"
Mamma: "Jag har kört fast."
Jag: "Vart har du kört fast?"
Mamma: "I dörröppningen..."
Jag: "Okeeej...med vad?"
Mamma: "Med ett skåp..."

Och hur vi fick ut skåpet som är 2 cm för brett genom dörröppningen förblir ett mysterium! Men hade jag inte hjälpt lilla mamma hade dörrkarmen garanterat inte suttit kvar...

Livet blir inte alltid som man kanske skulle vilja, den tar små snäva svängar när man minst anar det och när man helst inte skulle vilja det. Men vad kan man göra åt saken? Ingenting. Det är bara att dra på leendet och låtsas som att allt är som det ska och gå vidare och göra det bästa av situiationen. Denna väg leder väl till nått också antar jag, så det är bara att vandra vidare och hålla ögonen öppna för nya upplevelser.


//Nettan



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0